Retourneren


Hoe kan ik mijn product retourneren?

Indien de artikelen van de bestelling niet vies/kapot en of gedragen zijn (los van passen) kan je de order (deels) retour sturen. Dit doe je door de schoenen terug te plaatsen in de originele verpakking en hierbij het retourformulier (ook te vinden in je DQS-account) na invullen bij te voegen. Het retourlabel wat bij de levering zit moet zonder kreukels en geheel op de doos geplakt worden zodat deze gescand en verwerkt kan worden.

Het pakket kan je gratis afleveren bij een afgiftepunt van DHL Parcel. Voor de zekerheid raden wij aan het afgifte bewijs te bewaren. Indien de zending kwijtraakt heeft u bewijs van afgifte. Voor het retourneren van producten heb je een wettelijk termijn van 14 dagen na ontvangst- of afhaaldatum.

Let op: je kan NIET via het retouretiket een vervangend artikel aanvragen. Helaas kan de klantenservice vanwege technische redenen ook NIET een artikel voor je ruilen, vervangen, verrekenen of een nieuwe bestelling voor je plaatsen. We adviseren je het product retour te sturen en wanneer je dit wenst het andere product te bestellen. Excuses voor eventueel ongemak.

Zijn er kosten verbonden aan retourneren?

Verzending en retournering is gratis, een cadeautje van ons aan jou.

Kan ik retourneren zonder pakbon of retourformulier?

Helaas is dit niet mogelijk. Om het artikel goed te kunnen verwerken als retour hebben wij deze informatie nodig. Zonder deze formulieren kunnen wij helaas je product niet in ontvangst nemen en het geld retourneren. Je kan het retourformulier ook vinden in je DQS-account.

Wat moet ik doen als ik de originele verzenddoos niet meer heb?

Oeps dat kan gebeuren. Je mag een andere verzenddoos gebruiken indien je ervoor zorgt dat de schoenendoos met de betreffende artikelen goed en stevig verpakt verzonden worden zodat er geen schade ontstaat.

Hoelang duurt het voordat mijn retour verwerkt is?

Retouren worden over het algemeen dezelfde dag verwerkt in het magazijn. Het kan soms zijn dat dit een werkdag later gebeurd. Mocht je na 5 werkdagen nog niet je geld teruggestort hebben, neem dan contact op met ons en kijken we samen naar een oplossing.

Hoelang duurt een terugbetaling na het verwerken van een retour?

Doorgaans is dit binnen drie werkdagen na het verwerken van een retour. Mocht je na 5 werkdagen nog niet het geld teruggestort hebben, neem dan contact op met ons en kijken we samen naar een oplossing.

Ik heb een defect product ontvangen. Wat nu?

DQS doet er alles aan om de kwaliteit van de schoenen te bewaken. Desondanks kan het voorkomen dat je een beschadigd artikel ontvangt. Dit product kan je retourneren aan DQS. De retourzending van een beschadigd artikel is zoals onder ‘hoe kan ik mijn product retourneren’ beschreven. Geef in dit geval op het retourformulier aan dat je het artikel beschadigd hebt ontvangen. Bij een retourzending wegens beschadiging of verkeerde levering wordt een controle uitgevoerd en ontvang je, na akkoord, het aankoopbedrag van het bestelde product terug.

Back to top