Algemene voorwaarden

 

Inhoudsopgave

Artikel 1 - Definities

Artikel 2 - Identiteit Dutch Quality Shoes B.V.

Artikel 3 - Toepasselijkheid

Artikel 4 - Het aanbod en de prijs

Artikel 5 - De overeenkomst

Artikel 6 - Ruilen en Retourneren

Artikel 7 - Herroepingsrecht

Artikel 8 - Kosten in geval van herroeping

Artikel 9 - Conformiteit en wettelijke garantie

Artikel 10 - Levering en uitvoering

Artikel 11 - Betaling

Artikel 12 - Intellectuele eigendomsrechten

Artikel 13 – Privacy

Artikel 14 - Aansprakelijkheid

Artikel 15 - Overmacht

Artikel 16 - Garantie regeling en klachtenprocedure

Artikel 17 - Geschillen

Artikel 18 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

Artikel 19 - Nederlands recht


Artikel 1 - Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht.

2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met DQS.

3. Dag: kalenderdag.

4. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of DQS in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.

5. DQS-partner: zakelijke handelaren, partners van DQS, die door gebruik te maken van het platform van DQS producten verkopen.

6. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand.

7. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door DQS georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand.

8. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en DQS gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.


Artikel 2 - Identiteit Dutch Quality Shoes B.V. (hierna: ‘DQS’)

Dutch Quality Shoes B.V.

Postbus 9500, 4801 LM Breda

IABC 5258A, 4814 RD Breda

E-mailadres: info@dqshoes.com

KvK-nummer: 18122700

Btw-identificatienummer: NL008142968B01


Artikel 3 - Toepasselijkheid

1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van DQS en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen DQS en de consument.

2. Toepasselijkheid van eventuele algemene (inkoop-)voorwaarden van de consument wordt nadrukkelijk niet geaccepteerd, tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeengekomen.

3. DQS behoudt zich het recht voor, deze algemene voorwaarden op elk moment te wijzigen. De wijzigingen gelden als aangenomen indien de consument er niet binnen vier (4) weken na ontvangst van de mededeling tot wijziging bezwaar tegen maakt.

4. Deze algemene voorwaarden worden geacht deelbaar te zijn en als enig deel ervan om welke reden dan ook ongeldig mocht zijn of anderszins geen werking mocht hebben, blijft het overige deel van deze voorwaarden volledig van kracht. Het ongeldige deel van deze voorwaarden wordt geacht te zijn vervangen door bepalingen die zoveel als mogelijk en toegestaan dezelfde werking hebben als het ongeldige deel.


Artikel 4 – Het aanbod en de prijs

1. Aanbiedingen zijn vrijblijvend, onder voorbehoud van beschikbaarheid en gelden gedurende de daarvoor aangegeven looptijd.

2. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven. Tot het moment waarop de volledige koopprijs door de consument aan DQS is betaald, blijven de producten eigendom van DQS, dan wel dat van de betreffende DQS-partner.

3. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.

4. Een offerte of aanbieding bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door opdrachtgever mogelijk te maken. DQS maakt met de grootste zorg foto’s van de producten die via de online shop verkocht worden. Indien DQS gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een zo goed mogelijke waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, waarbij kleine afwijkingen in kleur en afmetingen mogelijk zijn. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden DQS niet. Alle afbeeldingen dienen slechts ter illustratie en er kunnen derhalve geen rechten aan ontleend worden.

5. DQS is niet aansprakelijk voor de gevolgen van zet-, typ- en/of programmeer- of programmafouten in haar website.

6. DQS kan niet aan zijn offerte of aanbieding worden gehouden indien de consument, naar termen van redelijkheid en billijkheid en in het maatschappelijk verkeer gangbare opvattingen, had behoren te begrijpen dat de offerte of aanbieding, dan wel een onderdeel daarvan een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.

7. DQS behoudt zich het recht voor om, zonder opgaaf van redenen, opdrachten en/of bestellingen te weigeren.


Artikel 5 - De overeenkomst

1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.

2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt DQS onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door DQS is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden. DQS zal onverwijld een orderbevestiging op het door de consument opgegeven emailadres sturen ten bewijze van de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Van belang is dat de consument het goede emailadres bij de bestelling opgeeft. DQS is niet aansprakelijk indien het door de consument opgegeven emailadres niet correct is, of als het emailaccount niet correct werkt en de consument hierdoor niet, of niet volledig is geïnformeerd.

3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt dan wel indien de consument elektronisch betaalt, treft DQS passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. 

4. DQS kan zich - binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien DQS op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.

5. DQS zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:

a. De voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;

b. De informatie over garanties en bestaande service na aankoop

6. Het is DQS toegestaan om bij de uitvoering van (een gedeelte van) de overeenkomst derden in te schakelen.


Artikel 6 - Ruilen en Retourneren – vrijwillig teruggaverecht tot 100 dagen na ontvangt van het product

1. Wanneer een artikel niet aan uw verwachting voldoet dan bestaat de mogelijkheid om het artikel te ruilen of te retourneren indien het product in de originele, ongedragen staat verkeert.

2. DQS verleent u – naast het wettelijke herroepingsrecht zoals vermeld in artikel 7 van deze algemene voorwaarden – een vrijwillig teruggaverecht van 100 dagen ontvangst van het product. Met dit vrijwillige teruggaverecht kunt u na afloop van uw 14-dagen-herroepingsrecht (zie herroepingsrecht hieronder) de overeenkomst ongedaan maken, door het product binnen 100 dagen na ontvangst ervan (begin van de termijn op de dag na ontvangst van het product) aan DQS dan wel de DQS-partner terug te sturen. Informatie over de identiteit van de betreffende DQS-partner, inclusief contactgegevens, is op de van toepassing zijnde productpagina verlinkt. Na afloop van deze termijn kan de koop niet meer ontbonden worden en is definitief.

3. In geval van een retourzending van DQS-partner product kunt u het bij uw bestelling bijgevoegde retouretiket gebruiken of deze – indien mogelijk - via uw klantenaccount zelf uitprinten. Indien u problemen heeft met het downloaden van het retouretiket of u geen printer ter beschikking heeft, neemt u dan contact op met onze klantenservice. 

4. Het verzendrisico voor retourzending is voor rekening van de consument.

5. Voor retourneringen en/of ruilingen gelden de volgende voorwaarden:

a. De producten dienen in originele staat te zijn, d.w.z. ongedragen en in de originele verpakking teruggestuurd te worden.

b. De retourbon dient volledig ingevuld meegezonden te worden met uw retourzending.

c. Bij retourneren (ontbinding koop van 1 of meerdere producten) zal het retour te ontvangen bedrag (excl. verzendkosten) binnen 30 dagen aan u overgemaakt worden of zoveel mogelijk eerder.


Artikel 7 - Herroepingsrecht

1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument dan wel een door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is.

2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.

3. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan DQS.

4. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 3 bedoelde melding, zendt de consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) DQS dan wel aan de DQS-partner. De consument heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.

5. Indien de consument van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal de consument het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan DQS dan wel de DQS-partner retourneren, conform de door DQS dan wel door de DQS-partner verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

6. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.


Artikel 8 - Kosten in geval van herroeping

1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.

2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal DQS dit bedrag (inclusief BTW) zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen veertien (14) dagen na ontvangst van het product door DQS of de DQS-partner, terugbetalen.


Artikel 9 - Conformiteit en Wettelijke Garantie

1. DQS alsmede de DQS-partners staan er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.

2. Een door DQS, een DQS-partner, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover DQS dan wel de DQS-partner kan doen gelden.


Artikel 10 - Levering en uitvoering

1. DQS dan wel de DQS-partner zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten.

2. Voor bestellingen ter waarde van € 25,00 of hoger is de levering gratis. Voor
bestellingen van minder dan € 25,00 worden, tenzij door DQS anders wordt bepaald, leveringskosten ter hoogte van € 3,95 inclusief btw in rekening gebracht. De vergoeding heeft betrekking op kosten die voortvloeien uit de omvang van de bestelling, onder meer verzending, afhandeling en andere diensten. Het staat DQS vrij om, bij mogelijke verzending over lange afstanden of expres verzending extra verzendkosten in rekening te brengen bij de consument. Deze kosten worden door DQS kenbaar gemaakt tijdens het bestelproces.

3. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan DQS dan wel de DQS-partner kenbaar heeft gemaakt.

4. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal DQS of de DQS-partner geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren tenzij een langere leveringstermijn dan wel express verzending is afgesproken. De levertermijn kan niet gezien worden als een fatale termijn. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden, zonder enige recht op eventuele schadevergoeding.

5. In geval van ontbinding conform het vorige lid zal DQS het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding, terugbetalen.

6. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal DQS dan wel de DQS-partner zich inspannen om een vervangend product beschikbaar te stellen en hierover in overleg treden met de consument. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend product wordt geleverd. Bij vervangende producten kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van DQS.

7. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij DQS of de DQS-partner tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan DQS bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.


Artikel 11 - Betaling

1. Betaling en de verwerking daarvan vindt plaats via de betalingsmethoden, die worden aangeboden op de website via de internetbetaalkassa van Buckaroo.

2. In principe biedt DQS de volgende betaalmethoden aan:

  • a. Direct en online door middel van Mastercard, Visa, Maestro en American Express
  • b. iDeal
  • c. Afterpay
  • d. MrCash
  • e. PayPal
  • f. Klarna

3. DQS behoudt zich het recht voor om bij iedere bestelling bepaalde betaalwijzen niet aan te bieden en te verwijzen naar andere betaalwijzen. De consument dient er rekening mee te houden dat DQS betalingen slechts van rekeningen binnen de Europese Unie (EU) accepteert.

4. Indien de consument niet tijdig aan zijn/haar betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat de consument door DQS – dan wel door een betalingspartner van DQS als bedoeld in lid 2 van dit artikel - is gewezen op de te late betaling en DQS (dan wel de betalingspartner) de consument een termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan de betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is DQS (dan wel de betalingspartner) gerechtigd de gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande bedragen tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende € 2.500,= en 5% over de volgende € 5.000,= met een minimum van € 40,=. DQS (dan wel de betalingspartner) kan ten voordele van de consument afwijken van genoemde bedragen en percentages.

5. De consument stemt er mee in dat facturen en creditnota's uitsluitend in elektronische vorm worden ontvangen.

6. Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn, of bij het ontbreken van een bedenktermijn binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.

7. De consument heeft de plicht om onjuistheden in de vermelde of verstrekte betaalgegevens onverwijld aan DQS mede te delen.


Artikel 12 – Intellectuele eigendomsrechten

1. Het auteursrecht alsmede alle overige rechten van intellectuele en industriële eigendom op alle producten, merken, resultaten van dienstverlening, alsmede databankrechten, die aan de consument zijn of worden verstrekt/geleverd, of beschikbaar gesteld door DQS dan wel een DQS-partner, berusten uitsluitend bij DQS of de DQS-partner.

2. Het is de consument uitdrukkelijk verboden de producten, het tekst- en beeldmateriaal en andere geestesproducten waarvan het intellectuele eigendom daarvan berust bij DQS dan wel bij de DQS-partner, al dan niet met inschakeling van derden, op te slaan, te verstrekken, te verveelvoudigen, te openbaren of publiceren, te exploiteren of anderszins te gebruiken. Bij overtreding dan wel misbruik zal een juridische procedure gevolgd worden.


Artikel 13 - Privacy

1. DQS draagt er zorg voor dat alle verwerkingen van persoonsgegevens van consument conform de Algemene Verordening Gegevensbescherming zijn. Dit houdt onder andere in dat DQS enkel persoonsgegevens verzameld op grond van een van de toegestane rechtsgronden en dat de consument te allen tijde een verzoek kan indienen bij DQS tot verwijdering van zijn persoonsgegevens.

2. DQS adviseert om het privacy statement van DQS te bekijken meer informatie over hoe DQS persoonsgegevens verwerken. 


Artikel 14 – Aansprakelijkheid

1. Iedere aansprakelijkheid van DQS voor schade is uitgesloten, waaronder mede wordt begrepen aanvullende en vervangende schadevergoeding in welke vorm dan ook, vergoeding van indirecte schade of gevolgschade, vorderingen vanuit derden of schade wegens gederfde winst.

2. DQS is niet aansprakelijk voor fouten en/of nalatigheden aan de zijde van haar (toe)leveranciers, DQS-Partners of andere derden.

3. De aansprakelijkheid van DQS is steeds beperkt tot de directe schade en is beperkt tot het door de verzekeraar gedekte en uitgekeerde bedrag. Indien de verzekeraar niet tot uitkering overgaat, dan wel indien DQS niet is verzekerd, is de aansprakelijkheid beperkt tot het door de consument betaalde bedrag. In geen geval zal de totale vergoeding voor schade echter meer bedragen dan € 250,-.

4. Het in dit artikel bepaalde laat onverlet de aansprakelijkheid als gevolg van opzet of bewuste roekeloosheid aan de zijde van DQS.


Artikel 15 – Overmacht

1. Onder overmacht wordt verstaan, alle van buiten komende oorzaken, buiten wil of toedoen van DQS, waardoor tijdige, volledige of juiste nakoming van de overeenkomst niet meer mogelijk is.

2. Onder overmacht zoals in het vorige lid bedoeld, wordt mede verstaan, maar is niet beperkt tot: niet-nakoming van een derde, ziekte van personeel van DQS zelf of een derde, abnormale weersomstandigheden, storingen in water- en energieleveringen, stakingen, ernstige storingen in de systemen van DQS, brand, overstromingen, natuurrampen, epidemieën, pandemieën, rellen, oorlog of anderszins binnenlandse onrusten.

3. In geval van overmacht wordt nakoming van de overeenkomst opgeschort zolang de overmacht aanhoudt.

4. Indien de overmacht langer dan één maand aanhoudt, zijn beide partijen gerechtigd de overeenkomst zonder tussenkomst van de rechter te ontbinden. In een dergelijk geval zal DQS overgaan tot terugbetaling van eventueel betaalde bedragen, met daarop in mindering gebracht alle kosten die DQS heeft gemaakt met betrekking tot de overeenkomst.


Artikel 16 - Garantie regeling en klachtenprocedure

1. DQS beschikt over een garantie regeling en een klachtenprocedure.

2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst dienen binnen bekwame tijd, doch uiterlijk binnen twee (2) maanden volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij DQS, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.

3. Er wordt alleen garantie verstrekt over zichtbare gebreken of gebreken welke eerst bij het gebruik kunnen blijken (verborgen gebreken). Deze kan nog geldend gemaakt worden binnen veertien (14) dagen nadat het gebrek is ontdekt dan wel redelijkerwijs ontdekt had kunnen worden, echter nimmer later dan zes (6) maanden na factuurdatum.

4. Bij DQS ingediende klachten worden binnen een termijn van veertien (14) dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door DQS binnen de termijn van veertien (14) dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

5. Klachten zijn slechts gegrond ten aanzien van producten die zich nog bevinden in de staat waarin zij geleverd zijn, behoudens het geval waarin het verborgen gebreken betreft.

6. Klachten zullen niet in behandeling worden genomen, indien blijkt dat de consument of een derde iets aan het product heeft veranderd of gerepareerd en behoudens het geval dat de verandering dan wel reparatie in geen verband staat tot de klacht. DQS staat evenwel niet in voor gebreken die na de oplevering van de producten, waaronder doch niet uitsluitend textielgoederen en/of schoenen, zijn ontstaan als gevolg van ondeskundig gebruik of gebrek aan zorgvuldigheid.

7. De consument behoudt volledig zijn wettelijke garantierechten, los van hetgeen in lid 5 en 6 van dit artikel is bepaald omtrent de door DQS afgegeven handelsgarantie.

8. Alvorens van de garantieregeling gebruik te kunnen maken, dient de consument op verzoek van DQS aan te tonen, dat de overeenkomst waarop de klacht betrekking heeft met DQS is gesloten. De consument wordt aangeraden hiertoe het aankoopbewijs, van het product te bewaren.

9. Bij tijdig ingediende klachten zal de consument DQS in de gelegenheid moeten stellen, indien DQS dit wenselijk acht, de klacht te controleren, bij gebreke waarvan hij niet voor behandeling in aanmerking komt.

10. Indien de klacht door DQS gegrond wordt bevonden:

a. is DQS verplicht naar zijn beste kunnen de klacht af te wikkelen;

b. is DQS uitsluitend verplicht alsnog binnen 15 werkdagen de overeengekomen prestatie te leveren, dan wel de producten waarover is gereclameerd te crediteren binnen vijftien (15) werkdagen, zonder dat de consument daarnaast enig recht kan doen gelden op welke vergoeding dan ook.

11. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.


Artikel 17 - Geschillen

Op overeenkomsten tussen DQS en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Alle geschillen die tussen DQS en de consument mochten ontstaan worden beslecht door de daartoe bevoegde rechter.


Artikel 18 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.


Artikel 19 - Nederlands Recht

Alle overeenkomsten, waarop deze voorwaarden van toepassing zijn verklaard, zijn onderworpen aan Nederlands recht.


U kunt hier de algemene voorwaarden als PDF downloaden.


*Deze algemene voorwaarden zijn naast de Nederlandse ook in de Engelse, Franse en Duitse taal opgesteld. In geval van onduidelijkheid of tegenstrijdigheid tussen de versies in de diverse talen is de versie in de Nederlandse taal bindend.

Back to top